Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 01, 2014
   
Μέγεθος

Τεστ μέταφων

 Μπορείτε  να βρείτε το ΜΕΤΑΦΩΝ ΤΕΣΤ : στις Ιατρικές Εκδόσεις Κωνσταντάρας, Μαυρομιχάλη 2-4,
106 79 Αθήνα, 
Τηλέφωνο: 210 3635343,  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

Το ΜέταΦΩΝ τεστ είναι ένα σταθμισμένο εργαλείο αξιολόγησης δεξιοτήτων φωνολογικής επίγνωσης για την ανίχνευση πιθανών δυσκολιών στην ανάγνωση και στη γραφή.  Το παρόν τεστ στηρίχτηκε στα αποτελέσματα του έργου «Από το Προφορικό στο Γραπτό λόγο-Έρευνα για την Ανάπτυξη της Φωνολογικής Ενημερότητας» που πραγματοποιήθηκε από το 1996-2006, από την Επιτροπή Έρευνας του Πανελληνίου Συλλόγου Λογοπεδικών – Λογοθεραπευτών. Στην έρευνα συμμετείχαν 1225 παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας.

Το τεστ αποτελείται από δύο μέρη:

Ø    Το Αναπτυξιακό «ΜέταΦΩΝ τεστ» (ΠΛΗΡΗΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗ) για τις ηλικίες 3;10-6;6 ετών, με διαγνωστικό χαρακτήρα για την προσχολική ηλικία. Η πλήρης χορήγηση περιλαμβάνει 37 κριτήρια αξιολόγησης χωρισμένα στα γλωσσολογικά επίπεδα ρίμας (ομοιοκαταληξίας) - συλλαβής - φωνήματος. Ερμηνεύει τις επιδόσεις των παιδιών μέσω: α) Διαγνωστικού Διαγράμματος Φωνολογικής Επίγνωσης, β) Αναπτυξιακού προφίλ φωνολογικής επίγνωσης γ) Αναπτυξιακών ηλικιών. Παρέχει επίσης, πληροφορίες για το σχεδιασμό προγράμματος αντιμετώπισης.

Ø     Το Ανιχνευτικό «ΜέταΦΩΝ τεστ» (ΒΡΑΧΕΙΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗ) για τις ηλικίες 5;0-7;0 ετών, για νήπια και μαθητές Α΄ Δημοτικού. Έχει ανιχνευτικό χαρακτήρα., (screening) με 15 κριτήρια αξιολόγησης τα οποία αποτελούν τμήμα της πλήρους χορήγησης. Αξιολογεί την Αναγνωστική Ετοιμότητα ως προς τη Φωνολογική Επίγνωση και παρέχει τη δυνατότητα έγκαιρου εντοπισμού και πρώιμης παρέμβασης σε παιδιά υψηλού κινδύνου για εκδήλωση μαθησιακών δυσκολιών με στόχο την πρόληψη ειδικών μαθησιακών δυσκολιών.

 

Σεμινάρια που οργανώνει ο ΠΣΛ για την«Εκπαίδευση στη χορήγηση του ΜέταΦΩΝ τεστ. Αναπτυξιακά Δεδομένα και Πρόγραμμα Ενίσχυσης Φωνολογικής Επίγνωσης»  Για να δείτε ημερομηνίες σεμιναρίων πατήστε εδώ

Το σεμινάριο Απευθύνεται : Το σεμινάριο απευθύνεται: σε επαγγελματίες λογοπεδικούς, ειδικούς παιδαγωγούς, γλωσσολόγους, ψυχολόγους, φοιτητές συναφών ειδικοτήτων.

Εισηγήτριες: Γιαννετοπούλου Αγγελική – Λογοπεδικός, Κιρπότιν Λιουντμίλα - Λογοπεδικός.  (Υπεύθυνες Έργου: ΜέταΦΩΝ τεστ)

Το σεμινάριο αποτελείται από το

α) θεωρητικό μέρος που καλύπτει:

 

  • Το εννοιολογικό περιεχόμενο των μεταφωνολογικών δεξιοτήτων
  • Τη σχέση της ανάγνωσης με τη φωνολογική επίγνωση
  • Τη σχέση της φωνολογικής επίγνωσης με τις διαδικασίες φωνολογικής επεξεργασίας
  • Τα αναπτυξιακά δεδομένα και τα ψυχομετρικά χαρακτηριστικά του ΜέταΦΩΝ τεστ.

 

β) Το πρακτικό μέρος που καλύπτει:

  • Παρουσίαση video με τη χορήγηση του ΜέταΦΩΝ τεστ.
  • Παρουσίαση και εξάσκηση στη βαθμολόγηση των κλιμάκων του ΜέταΦΩΝ τεστ.
  • Συμπλήρωση του Φυλλαδίου Απαντήσεων του ΜέταΦΩΝ τεστ.
  • Ερμηνεία αποτελεσμάτων με την εξαγωγή διαγνωστικού διαγράμματος, αναπτυξιακού προφίλ και την εκτίμηση αναγνωστικής ετοιμότητας ως προς τη φωνολογική επίγνωση.
  • Βασικές αρχές σχεδίασης προγράμματος για την ανάπτυξη μεταφωνολογικών δεξιοτήτων σύμφωνα με το βαθμό δυσκολίας δραστηριοτήτων όπως αυτές προκύπτουν από τα ατομικά διαγράμματα του αναπτυξιακού προφίλ φωνολογικής επίγνωσης (μελέτες περίπτωσης)
  • Κριτήρια επεξεργασίας του υλικού και παραγωγή δραστηριοτήτων από τους συμμετέχοντες.

 

Σύντομο βιογραφικό: Α. Γιαννετοπούλου

Η Γιαννετοπούλου Αγγελική διαθέτει δύο Παιδαγωγικά πτυχία (Δασκάλας και Νηπιαγωγού), Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Λογοθεραπείας (UPS, Ισπανίας, Τμήμα Ψυχολογίας της Γλώσσας και Λογοθεραπείας), Μεταπτυχιακή Εξειδίκευση στην Πρώιμη Παρέμβαση (UPS, Ισπανίας, Τμήμα Κλινικής Ψυχολογίας) και Μεταπτυχιακή Εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή (ΕΚΠΑ, Παιδαγωγικό Τμήμα, Τομέας Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας). Ασκεί το επάγγελμα της Λογοθεραπεύτριας από το 1994, έχει εκπαιδευτεί στην εποπτεία κλινικής πρακτικής φοιτητών Λογοθεραπείας, συμμετείχε στην προσαρμογή και στάθμιση του ΑνΟμιΛΟ-4 της Επιτροπής Πρόληψης του ΠΣΛ και είναι επιστημονικός υπεύθυνος της Επιτροπής Έρευνας που κατασκεύασε και στάθμισε το ΜέταΦΩΝ τεστ. Από το 2003 είναι εισηγήτρια στα σεμινάρια «Μεταφωνολογικές Δεξιότητες: Εξέλιξη Φωνολογικής Επίγνωσης και Πρόγραμμα Αποκατάστασης», που πραγματοποιεί ο Π.Σ.Λ. και στα οποία παρουσιάζονται τα αναπτυξιακά δεδομένα του ΜέταΦΩΝ τεστ.

 

Σύντομο βιογραφικό: Λ. Κιρπότιν

Η Λιουντμίλα Κιρπότιν σπούδασε νηπιαγωγός και συνέχισε μεταπτυχιακές σπουδές Λογοπαθολογίας στο Πανεπιστήμιο του Neuchâtel της Ελβετίας και σπουδές Γλωσσολογίας και Λογοπαθολογίας στο Πανεπιστήμιο του Reading της Μεγάλης Βρετανίας. Από το 1991 εργάζεται ως Λογοπεδικός στη Σχολή Μωραΐτη στο τμήμα Ψυχολογίας Λόγου και Μαθησιακών Δυσκολιών του Νηπιαγωγείου.

Ως μέλος της Επιτροπής Έρευνας του Π.Σ.Λ., πήρε μέρος στην έρευνα για τη φωνολογική εξέλιξη των παιδιών στην Ελλάδα από 2;6-6;0 χρόνων (1989-1992) και συμμετείχε στη στάθμιση της «Δοκιμασίας για τη φωνητική και φωνολογική εξέλιξη των παιδιών». Στο πλαίσιο της ίδιας Επιτροπής συμμετείχε ως υπεύθυνη του έργου: «Από τον Προφορικό στο Γραπτό λόγο - Έρευνα για την Ανάπτυξη Φωνολογικής Ενημερότητας» και συμμετείχε στη στάθμιση του ΜέταΦΩΝ τεστ. Από το 2003 είναι εισηγήτρια στα σεμινάρια «Μεταφωνολογικές Δεξιότητες: Εξέλιξη Φωνολογικής Επίγνωσης και Πρόγραμμα Αποκατάστασης», που πραγματοποιεί ο Π.Σ.Λ. και στα οποία παρουσιάζονται τα αναπτυξιακά δεδομένα του ΜέταΦΩΝ τεστ.

 

disabled_new

Γρηγορες Συνδεσεις

anazitisi

ta_grafeia_mas

login

 

traulismosss

 

Συνδεση Μελών