«Ο θεραπευτής ως παιδί» | ΣΑΒΒΑΤΟ 23 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019

«Ο θεραπευτής ως παιδί» | ΣΑΒΒΑΤΟ  23 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ  2019

ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Γιώργος Καλομοίρης, Λογοθεραπευτής
Κόστος Συμμετοχής: Μέλη – Φοιτητές: 50€ / Μη Μέλη: 60€
ΩΡΕΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ: (09:30 έως 16:00)
ΤΟΠΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ: ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΟΥ Π.Σ.Λ. ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ 50 & ΣΑΡΑΝΤΑΠΟΡΟΥ, ΧΟΛΑΡΓΟΣ
ΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ-ΕΓΓΡΑΦΕΣ: 210 777 99 01 – info@logopedists.gr


Περίληψη σεμιναρίου:
Η κλινική πράξη μας εισάγει στην σχέση με ένα (συνήθως) παιδί η οποία διακινεί μέσα μας συναισθηματικά φορτία τα οποία επηρεάζουν βαθειά τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε το κλινικό πλαίσιο, την σχέση με συναδέλφους και γονείς, την αξιολόγηση, την ίδια την θεραπευτική δουλειά.

Η θεραπευτική δουλειά εμπεριέχει την συνάντηση με τα προσωπικά μας ελλείμματα, την ανοχή της σιωπής και της ματαίωσης (που πολλές φορές είναι δική μας), την συνάντηση με την άγνοια και το ανοίκειο.
Στο σεμινάριο θα δούμε ότι «χρειάζεται» να έρθουμε σε επαφή με το παιδικό μας κομμάτι και να το εμπιστευθούμε έτσι ώστε να δουλέψουμε ουσιαστικά με το παιδί.
Θα προσεγγίσουμε την ψυχική ανάπτυξη του παιδιού αλλά και την δική μας. Αλλιώς, η δουλειά μας μπορεί να μετατραπεί σε ένα πεδίο στείρας κατάθεσης «γνώσεων» χωρίς ψυχική διαθεσιμότητα – ψυχική διαθεσιμότητα που βοηθά τόσο το παιδί όσο και εμάς να μεγαλώσουμε και να προχωρήσουμε. Στο intake (υποδοχή περιστατικού), στην αξιολόγηση, στην δουλειά μας, ας ερχόμαστε σε επαφή με τα αδύναμα σημεία μας. Για να πάμε μπροστά.

Επίσης, θα έχουμε την ευκαιρία να συζητήσουμε για πτυχές των περιστατικών που μας/σας απασχολούν – πώς όλα αυτά περνούν στην πράξη επί τη βάσει συγκεκριμένων “περιστατικών”.
Το κείμενο αυτό διαβάζεται με τον ίδιο, αλλά και με λίγο διαφορετικό τρόπο, αν αντί για “κλινική πράξη” γράψω “διδακτική πράξη”, αν αντί για “θεραπευτική δουλειά” γράψω “διδακτική δουλειά”. Το σχολικό πλαίσιο έχει μεγάλες διαφορές αλλά και ομοιότητες με την κλινική πράξη. Το σεμινάριο αυτό απευθύνεται και σε δασκάλους οι οποίοι μπορούν να μεταφέρουν πολύτιμη εμπειρία μέσα από την τάξη η οποία, τις περισσότερες φορές, δεν είναι διαθέσιμη σε άλλους επαγγελματίες ψυχικής υγείας.


ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ:
Από το 1990, εργάζομαι με παιδιά προ- και σχολικής ηλικίας, με εφήβους και τους γονείς τους. Με ενδιαφέρουν τα ελλείμματα που πλήττουν τον προφορικό λόγο ή/και τον γραπτό λόγο καθώς και ο τρόπος με τον οποίο αυτά εκδηλώνονται, σε επίπεδο συμπεριφοράς και συναισθήματος, και ερμηνεύονται ως γλωσσικές διαταραχές (ποικίλης ονοματολογίας) ή/και ως μέρος ασαφώς προσδιορισμένων “διαγνωστικών οντοτήτων”, όπως “δυσλεξία, ΔΕΠΥ, φάσμα αυτισμού”.

Εκτός από τον ιδιωτικό μου χώρο, (συν)εργάζομαι:
– με νηπιαγωγούς και δασκάλους σε σχολικές δομές
– ως επόπτης (που θεωρεί την εποπτεία ως συνοδεία σκέψης) και ως εποπτευόμενος δίνοντας μεγαλύτερη σημασία στην διατύπωση της ερώτησης παρά στην, πολλές φορές, επίπλαστη βεβαιότητα της απάντησης.