Σιτίζοντας το πρόωρο νεογνό: Από την αξιολόγηση πρώιμων δεξιοτήτων σίτισης ως την παρέμβαση | Παρασκευή 14 Ιουνίου 2019 & ώρα 08:30 π.μ.

Σιτίζοντας το πρόωρο νεογνό: Από την αξιολόγηση πρώιμων δεξιοτήτων σίτισης ως την παρέμβαση | Παρασκευή 14 Ιουνίου 2019 & ώρα 08:30 π.μ.

PRESS FOR ENGLISH


ΑΦΙΣΑ (PDF)


Σιτίζοντας το πρόωρο νεογνό: Από την αξιολόγηση πρώιμων δεξιοτήτων σίτισης ως την παρέμβαση.
Early Feeding Skills Assessment
Παρασκευή 14 Ιουνίου 2019 & ώρα 08:30 π.μ.
ΑΙΘΟΥΣΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΚΛΙΝΙΚΗΣ ΙΑΣΩ
ΛΕΩΦ. ΚΗΦΙΣΙΑΣ 37-39, 151 23, ΜΑΡΟΥΣΙ – ΑΘΗΝΑ
ΓΛΩΣΣΑ ΑΓΓΛΙΚΗ ΜΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ
ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: 210 777 99 01 & info@logopedists.gr
ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: 200€
Για ομαδική εγγραφή άνω των τριών ατόμων, κόστος συμμετοχής 170€

ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ
Suzanne Thoyre RN, PhD

Καθηγήτρια Νοσηλευτικής Πανεπιστημίου
Β. Καρολίνας στο Chapel Hill

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΗ
Φιφή Χρυσοδακτύλου
Λογοθεραπεύτρια
Ειδικός στην σίτιση βρεφών & παιδιών
Συνεργάτης ΙΑΣΩ Παίδων


Η Suzanne Thoyre RN, Phd, είναι καθηγήτρια Νοσηλευτικής στο Πανεπιστήμιο της Β. Καρολίνας στο Chapel Hill. ‘Εχει μακρά εμπειρία ως νοσηλεύτρια μονάδων νεογνών. Η εκπαίδευση καθώς και οι έρευνές της εντοπίζονται στην υποβοήθηση της συνεργασίας μεταξύ προσωπικού μονάδων και οικογένειας, με νεογνά και βρέφη καθώς μαθαίνουν να σιτίζονται.Το κλινικό ενδιαφέρον και οι έρευνές της ανήκουν στο πεδίο της ανάπτυξης που λαμβάνει υπόψιν την φυσιολογική και συμπεριφορική προσέγγιση για την κατανόηση των σιτιστικών δυσκολιών, ευάλωτων βρεφών. ‘Εχει αναπτύξει το Co-Reg μία δομημένη παρέμβαση, η οποία καθοδηγεί τους φροντιστές στην επιλογή υποστηρικτικών στρατηγικών στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων σίτισης , χρησιμοποιώντας θηλαστικά και αναπνευστικά πρότυπα, καθώς και στρεσογόνα σημάδια, που επιδεικνύουν βρέφη με φυσιολογική αστάθεια. Επίσης είναι συν- δημιουργός του EFS Early Feeding Skills assessment, εργαλείου αξιολόγησης που χρησιμοποιείται διεθνώς για την υποστήριξη της κλινικής φροντίδας βρεφών που είναι ευάλωτα στην ανάπτυξη χρόνιων διαταραχών σίτισης και συν- ιδρύτρια του Feeding Flock, διεπιστημονικής ομάδας έρευνας, προσανατολισμένης στην διαχείριση και πρόληψη των διαταραχών σίτισης βρεφών και παιδιών.


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

09.00 Καθοδηγώντας τα πρόωρα νεογνά προς την ανάπτυξη δεξιοτήτων, περιφρουρώντας την εμπειρία της σίτισης

Εισαγωγή στο ζήτημα της σημαντικότητας προσέγγισης της στοματικής σίτισης των πρόωρων νεογνών με ιδιαίτερη προσοχή και υποστήριξη. Θα προσδιοριστούν οι τύποι σιτιστικών διαταραχών των νεογνών μετά την έξοδό τους από τη μονάδα.

09.45 Cue-Based, Co-Regulated προσέγγιση στη σίτιση

Συζήτηση για την ανάπτυξη, διαχρονικά, της κουλτούρας σίτισης των βρεφών σε νοσοκομειακό περιβάλλον και διερευνητική εξέταση της επιστήμης που καθοδηγεί την πρακτική της στοματικής σίτισης των πολύ πρόωρων βρεφών.

Θα αναπτυχθούν οι προσεγγίσεις CueBased, CoRegulated.

10.30 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

11.00 Προκλήσεις στη στοματική σίτιση των πολύ πρόωρων νεογνών

Θα παρουσιαστούν μέσω βιντεοσκοπημένων σιτίσεων, συμπεριφορικές στρατηγικές που υιοθετούν τα βρέφη όταν έχουν ανώριμη ή/και μειωμένη πνευμονική λειτουργία. Θα δοθεί έμφαση στη σημαντικότητα της αξιολόγησης αυτών των στρατηγικών.

12.30 ΕΛΑΦΡΥ ΓΕΥΜΑ

13.30 Στοχεύοντας το πρόβλημα με το διαγνωστικό εργαλείο EFS (Early Feeding Skills Assessment).

Το EFS είναι ένα διαγνωστικό εργαλείο αξιολόγησης της ετοιμότητας και ανοχής του νεογνού στη σίτιση. Περιγράφει το αναπτυξιακό του προφίλ όσον αφορά συγκεκριμένες σιτιστικές δεξιότητες: την ικανότητα παραμονής του σε σχέση με τη διαδικασία σίτισης, την οργάνωση της στοματοκινητικής του λειτουργίας, τον συντονισμό κατάποσης-αναπνοής και τη διατήρηση της φυσιολογικής ισορροπίας. Θα προβληθούν βίντεο (ενισχυμένης ακουστικής) με παρουσίαση των σταδίων αναπνοής και κατάποσης βρεφών, ώστε να εξοικειωθεί το κοινό με τη διαδικασία της φυσιολογικής συμπεριφορικής ισορροπίας κατά τη διάρκεια της στοματικής σίτισης και να αναζητηθούν θεραπευτικές επιλογές βασισμένες στην αξιολόγηση.

15.00 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

15.30 Συνεργασία με τις οικογένειες καθώς μαθαίνουν να υποστηρίζουν το μωρό τους κατά τη διάρκεια της σίτισης.

Κλείσιμο ημέρας εστιάζοντας στη βοήθεια των γονέων ώστε να μπορούν να υποστηρίζουν το μωρό τους κατά τη διάρκεια της σίτισης. Θα περιγραφούν οι προκλήσεις που οι γονείς αντιμετωπίζουν στην προσπάθειά τους να σιτίσουν το πολύ πρόωρο μωρό τους κατά τον θηλασμό ή με το μπουκάλι, καθώς και οι κοινές πρακτικές που οι περισσότεροι γονείς υιοθετούν προκειμένου να ολοκληρώσουν τη διαδικασία της σίτισης. Εισήγηση του μοντέλου της καθοδηγούμενης συνεργασίας με τους γονείς για την ανάπτυξη μιας πρακτικής καθοδηγούμενης από το βρέφος (InfantGuided, CoRegulated).

16.45 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

17.00 ΛΗΞΗ