«Τι Κατασκευάζουμε στην Λογοθεραπεία;» | ΣΑΒΒΑΤΟ 2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019

«Τι Κατασκευάζουμε στην Λογοθεραπεία;» | ΣΑΒΒΑΤΟ  2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ  2019

ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Γιώργος Καλομοίρης, Λογοθεραπευτής
Κόστος Συμμετοχής: Μέλη – Φοιτητές: 50€ / Μη Μέλη: 60€
ΩΡΕΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ: (09:30 έως 16:00)
ΤΟΠΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ: ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΟΥ Π.Σ.Λ. ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ 50 & ΣΑΡΑΝΤΑΠΟΡΟΥ, ΧΟΛΑΡΓΟΣ
ΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ-ΕΓΓΡΑΦΕΣ: 210 777 99 01 – info@logopedists.gr


Περίληψη σεμιναρίου:
Τα γλωσσικά ελλείμματα αποτελούν κομμάτι της δουλειάς μας. Κάποια “ακούγονται” και κάποια όχι. Ακούγεται λ.χ ότι ένα παιδί δεν μιλάει καθαρά (σε επίπεδο άρθρωσης ή/και φωνολογίας). Δεν ακούγεται το ότι ένα παιδί έχει γλωσσικά ελλείμματα όταν μιλάει καθαρά – λίγοι μπορούν να το “ακούσουν” αυτό παρ’ όλο που δεν είναι και τόσο σπάνιο.
Μεγάλο μέρος της κλινικής μας δουλειάς δεν “ακούγεται”. Πρόκειται για το μέρος εκείνο που έχει σχέση με το πώς νιώθω εγώ για το παιδί, γιατί με θυμώνει (το παιδί ή οι γονείς του), γιατί ματαιώνομαι όταν δεν τα καταφέρνω, γιατί χαίρομαι όταν ένα παιδί ακυρώνει ενώ δεν συμβαίνει το ίδιο όταν ακυρώνει κάποιο άλλο παιδί, γιατί οι συγκεκριμένοι γονείς μού είναι αντιπαθητικοί, γιατί δεν αφήνω το παιδί να παίξει και παρεμβαίνω συνέχεια, γιατί δεν αντέχω την σιωπή στην συνεδρία..και άλλα πολλά.

Πρόκειται για αυτό ακριβώς το μέρος της κλινικής μας εργασίας που όταν το επεξεργαζόμαστε μπορεί και να αρχίσουμε να γίνουμε θεραπευτές.
Αναγνωρίζοντας τα όρια μας, τις προβολές μας, τα συναισθήματά μας – και άλλες ψυχικές διεργασίες – επεκτείνεται το εύρος της κλινικής μας εργασίας.
Στο σεμινάριο αυτό, το ένα τμήμα του είναι μια θεωρητική εισαγωγή στον ψυχισμό και στις ψυχικές διεργασίες και το δεύτερο εστιάζεται στην επεξεργασία κλινικού υλικού που θα φέρουν οι συμμετέχοντες από δικά τους περιστατικά που τους έχουν προβληματίσει ή όχι.

Ας μην ξεχνάμε ότι ο μόνος λόγος για να μιλήσει κανείς είναι για να δείξει τα όρια της κατανόησής του.
Tο σεμινάριο μπορεί να εξελιχθεί σε κύκλο εποπτειών με τον ομιλητή εφόσον υπάρχει ενδιαφέρον.

ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ:
Από το 1990, εργάζομαι με παιδιά προ- και σχολικής ηλικίας, με εφήβους και τους γονείς τους. Με ενδιαφέρουν τα ελλείμματα που πλήττουν τον προφορικό λόγο ή/και τον γραπτό λόγο καθώς και ο τρόπος με τον οποίο αυτά εκδηλώνονται, σε επίπεδο συμπεριφοράς και συναισθήματος, και ερμηνεύονται ως γλωσσικές διαταραχές (ποικίλης ονοματολογίας) ή/και ως μέρος ασαφώς προσδιορισμένων “διαγνωστικών οντοτήτων”, όπως “δυσλεξία, ΔΕΠΥ, φάσμα αυτισμού”.
Εκτός από τον ιδιωτικό μου χώρο, (συν)εργάζομαι:
– με νηπιαγωγούς και δασκάλους σε σχολικές δομές
– ως επόπτης (που θεωρεί την εποπτεία ως συνοδεία σκέψης) και ως εποπτευόμενος δίνοντας μεγαλύτερη σημασία στην διατύπωση της ερώτησης παρά στην, πολλές φορές, επίπλαστη βεβαιότητα της απάντησης.