Ομάδα Ειδικού Ενδιαφέροντος Βαρηκοΐας

Συντονίστρια: Μαριάνα Κιτσώνα

Μέλη:  Φλώρα Αναγνώστου, Σταματία Γκούντα, Μαριάνα Κιτσώνα, Αρετή Οκαλίδου, Στέλλα Σαντζακλή, Μαρινέλα Τσουκαλά

Συνεργάτες μη μέλη: Θωμάς Νικολόπουλος, ωτορινολαρυγγολόγος

Επικοινωνία με την Ομάδα : μπορείτε να στείλετε μήνυμα στο info@logopedists.gr,  σημειώνοντας στο θέμα: Για την Ομάδα Βαρηκοϊας

 

Αντικείμενο:  Θέματα σχετικά με Ακοή / Βαρηκοΐα / Κώφωση και λογοθεραπεία, καθώς και βοηθήματα ακοής, όπως ακουστικά βαρηκοΐας ή κοχλιακά εμφυτεύματα.


Γενικοί Στόχοι της Ομάδας

  • Ενημέρωση του κοινού στα θέματα του αντικειμένου μας.
  • Ενημέρωση και εκπαίδευση συναδέλφων μέσα από την οργάνωση ημερίδων και σεμιναρίων για θέματα εκπαίδευσης βαρήκοων / κωφών ατόμων και ατόμων με κοχλιακό εμφύτευμα.
  • Συμβουλευτική / γνωμοδότηση / υποστήριξη του συλλόγου στα θέματα του αντικειμένου μας.
  • Επαφές και συνεργασίες με άλλους κλάδους / ειδικότητες που ασχολούνται κι αυτοί με τη Βαρηκοΐα και την Κώφωση.
  • Προώθηση της εκπαίδευσης των βαρήκοων / κωφών ατόμων που χρησιμοποιούν ακουστικά βαρηκοΐας ή / και κοχλιακό εμφύτευμα

Ερωτήσεις – Απαντήσεις για την Βαρηκοϊα

1.  Από την στιγμή που το παιδί θα φορέσει τα ακουστικά ή θα εμφυτευτεί θα αρχίσει αμέσως να μιλάει;

2.  Το παιδί μου είναι 10 χρονών και φοράει ακουστικά από 3 ετών με ουδό ακοής στα 60-70 dΒ.  Μήπως θα ήταν προτιμότερο να του βάλουμε κοχλιακό εμφύτευμα ;

3.  Πώς πρέπει να μιλάνε οι γονείς, η οικογένεια και οι εκπαιδευτικοί σε ένα παιδί που έχει εμφύτευμα ή ακουστικά βαρηκοΐας;

4. Πόσο συχνά θα πρέπει να γίνονται οι συνεδρίες λογοθεραπείας και ποιοι παράγοντες επηρεάζουν σημαντικά την καλύτερη και πιο σύντομη εξέλιξη του λόγου στα παιδιά με βαρηκοΐα ή με ΚΕ ;

5.  Τα ασφαλιστικά ταμεία συμμετέχουν στα έξοδα για τις συνεδρίες λογοθεραπείας, ποια είναι η διαδικασία για την έγκριση τους και για πόσο διάστημα;

6.  Σε τι(ποιο) σχολείο πρέπει να πάει το βαρήκοο παιδί;

7. Πόσο γρήγορα και πώς μπορώ να καταλάβω ότι το παιδί μου ακούει και ότι η ρύθμιση στα ακουστικά ή στο ΚΕ είναι η σωστή;

8.  Η νοηματική επιτρέπεται; Απαγορεύεται; Τι διέξοδο επικοινωνίας μπορώ να έχω με το παιδί μου όσο ο προφορικός λόγος δεν είναι λειτουργικός;

9.  Τι μπορώ να κάνω εγώ στο σπίτι; Τι πρέπει να προσέχω στο περιβάλλον του παιδιού για να το βοηθήσω;