ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 20 ΜΑΪΟΥ 2016
  ΑΙΘΟΥΣΑ Ι ΑΙΘΟΥΣΑ ΙΙ
08.00-09.00 Εγγραφές    
08.45-09.00 Καλωσόρισμα - Χαιρετισμοί
09.00-10.30 ΔΙΑΛΕΞΗ Ι
Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος
Συντονισμός:  Λευθέρη Κ.

Αυτισμός: Αλληλεπίδραση των νευροεπιστημών και της ψυχανάλυσης
Λαζαράτου E.

Συζητητής:  Γιαννοπούλου Ι.
10.30-11.00 Διάλειμμα Καφέ – Επίσκεψη στο Χώρο Έκθεσης και Αναρτημένων Ανακοινώσεων
11.00-12.30 ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ ΤΡΑΠΕΖΙ Ι
Σύγχρονες τάσεις στην αντιμετώπιση των ΔΑΦ
Συντονισμός: Μάντακα-Brinkmann Ε.

Διαγνωστικά θέματα της Διαταραχής Αυτιστικού Φάσματος στο πλαίσιο του DSM5

Παπανικολάου Κ.

Πρώιμη ανίχνευση και παρέμβαση στη ΔΑΦ: Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Λογοθεραπεία

Καραβαγγέλη Ι.

Βελτιώνοντας την επικοινωνία µεταξύ γονέων και ειδικών στο φάσµα του αυτισµού

Βογινδρούκας Ι.

Διαμορφώνοντας σχολεία φιλικά για τα παιδιά με αυτισμό. Βασικές Αρχές, Προκλήσεις και Επιτεύγματα από τα δύο χρόνια εφαρμογής του Προγράμματος Synergy από το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη

Λασκαρίδη Κ.

Από τη διάγνωση στην εκπαίδευση: Η προσωπική εμπειρία μιας μητέρας

Τσούμπα Γ.
   
12.30-14.00 ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ Ι  
Διαταραχές  Αυτιστικού Φάσματος
Συντονισμός:  Καρδαμίτση Ευδ.

1. Αξιολόγηση της πραγματολογίας και της κοινωνικής επικοινωνίας με τη δοκιμασία Assessment of Pragmatic Language and Social Communication (APLS):
Βογινδρούκας Ι., Χελάς Ε., Κυβρακίδου Ε., Παπαρίζος Κ., Καλούδη Β.

2. Εκπαιδεύοντας εφήβους με αναπτυξιακές διαταραχές στην αυτορρύθμιση και τον έλεγχο της συμπεριφοράς
Ζεργιώτη Π., Βακαλοπούλου Μ., Λίτινας Ν.

3. Μελέτη περίπτωσης : οι συντακτικές δομές στον αυτισμό και πώς αυτές ενισχύονται ύστερα από παρέμβαση σε αγόρι 9 ετών στο φάσμα του αυτισμού
Δερβεντζή Α., Βλασσοπούλου Μ.

4. Η χρήση των σημασιολογικών δικτύων στην εκπαίδευση παιδιών με διάγνωση ΔΑΦ
Βογινδρούκας Ι., Καραμπούλα Ν., Γραμμένου Σ., Θεοφιλογιαννάκου Ν., Άσλευ-Μπάκα Ε., Μπερδεμπέ Ε.

5. Ο ρόλος της αισθητηριακής επεξεργασίας στην ανάπτυξη δεξιοτήτων παιχνιδιού με συνομηλίκους: Μελέτη περίπτωσης σε παιδί με αυτισμό.
Μπόντσιου Θ., Ράπτη Μ. , Χασιώτου Τ., Κοσμίδου Φ.

6.  Ο ρόλος της σχέσης μητέρας – παιδιού στον αυτισμό
Δούλα Αν.,  Λαμπίρη Ειρ.
12.30-14.30 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Ι

Πρόγραμμα γονέων για την ανάπτυξη λόγου και επικοινωνίας παιδιών προσχολικής ηλικίας: H εφαρμογή της προσέγγισης Ηanen στην Ελλάδα

Συντονισμός:
Μεράβογλου Π.,
Λαγάκου Ευδ.
14.00-15.00 Μεσημεριανό Διάλειμμα - Επίσκεψη στο Χώρο Έκθεσης και Αναρτημένων Ανακοινώσεων
15.00-16.30 ΔΙΑΛΕΞΗ ΙΙ
Διαταραχές Επικοινωνίας Ι
Συντονισμός: Καλομοίρης Γ.

Beyond diagnosis: meeting the needs of children with speech language and communication difficulties
Julie Dockrell

Συζητητής: Καμπούρογλου Μ.

 

 

16.30-17.00 Διάλειμμα Καφέ - Επίσκεψη στο Χώρο Έκθεσης και Αναρτημένων Ανακοινώσεων
17.00-18.30 ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΙΙ
Νέα δεδομένα στις διαταραχές επικοινωνίας
Συντονισμός: Βλασσοπούλου Μ.

(Α)συνέχειες στις αναπτυξιακές διαταραχές γλώσσας: η περίπτωση της Ειδικής Γλωσσικής Διαταραχής

Σταυρακάκη Σ.

Ζητήματα οριοθέτησης των γλωσσικών διαταραχών: Κλινικές και Εκπαιδευτικές προεκτάσεις
Ράλλη Α. Μ.

Διαφοροδιάγνωση μεταξύ ειδικών αναπτυξιακών διαταραχών του λόγου, ΔΑΦ και κοινωνικής (πραγματολογικής) διαταραχής της επικοινωνίας. Μερικές παρατηρήσεις

Γιαννοπούλου Σ.

Τι έχει αλλάξει στην ορολογία  και γιατί  αυτό επηρεάζει τις παρεμβάσεις μας

Βλασσοπούλου Μ.

 

 

18.30-20.00 ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΙΙ
Διαταραχές Επικοινωνίας Ι
Συντονισμός: Αναγνώστου Φ.

7. Βραχύχρονη μνήμη και συντακτική κατανόηση σε μονόγλωσσα και δίγλωσσα παιδιά με ειδική γλωσσική διαταραχή
Τάλλη Ι., Σταυρακάκη Σ.

8. Λέξη – λέξη είσαι εδώ;
Δεσύλλα Β., Δουλγεράκη Ε., Κασιμάτη Α.

9.  Η συσχέτιση της ειδικής γλωσσικής διαταραχής με την ανάπτυξη της αναγνωστικής ικανότητας: πιλοτική μελέτη

Σακελλαρίου Αικ., Βλασσοπούλου Μ., Καλογεράκης Ζ., Λαζαράτου Ε., Αναγνωστόπουλος Δ.

10. Ειδική γλωσσική διαταραχή και νοηματική γλώσσα: αναζητώντας τις λανθάνουσες αιτίες σε μία άλλη τροπικότητα

Παρασκευοπούλου Ε.

11. Η αναγκαιότητα της διεπιστημονικής προσέγγισης στην αντιμετώπιση της ειδικής γλωσσικής διαταραχής (Ε.Γ.Δ.) στην παιδική ηλικία στα πλαίσια του Κέντρου Ημέρας Παιδιών, Εφήβων και Ενηλίκων, Ν. Φωκίδας. Μελέτη περίπτωσης

Τζιμαρά Α., Φωτεινού Α., Σύρος Ι. , Χατζηπέτρου Α., Οικονόμου Γ.,, Μαυρέα Κ., Γουρνιεζάκη Α., Φραγκούλη Α.
18.30 - 21.00 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΙΙ

Το ICF ως διεπιστημονικό εργαλείο ταξινόμησης της λειτουργικότητας: δυνατότητες και προκλήσεις
.

Συντονισμός:
Αρσενοπούλου Β.

ΣΑΒΒΑΤΟ 21 ΜΑΪΟΥ 2016
  ΑΙΘΟΥΣΑ Ι  ΑΙΘΟΥΣΑ ΙΙ
09.00-10.30 ΔΙΑΛΕΞΗ ΙΙΙ
Διαταραχές Επικοινωνίας ΙΙ
Συντονισμός:  Βλασσοπούλου Μ.

Language and social risk across middle childhood and the potential implications of intervention
James Law
 

 

10.30-11.00 Διάλειμμα Καφέ - Επίσκεψη στο Χώρο Έκθεσης και Αναρτημένων Ανακοινώσεων
11.00-12.30 ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ ΤΡΑΠΕΖΙ III
Διαταραχές ομιλίας στην παιδική ηλικία
Συντονισμός:  Φραγκούλη A.

Διαφοροδιάγνωση των προβλημάτων ομιλίας στα παιδιά
Λεβαντή Ειρ.

Διαταραχές ομιλίας σε παιδιά με υπερωιοσχιστίες

Νησιώτη Μ.

Οι επιπτώσεις της Βαρηκοΐας

Αναγνώστου Φλ.

Φωνολογική εξέλιξη και άρθρωση: συσχέτιση με τον τραυλισμό

Σαντζακλή Σ.
   
12.30-14.00 ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΙΙΙ
Διαταραχές Επικοινωνίας ΙΙ
Συντονισμός: Πατριάρχη E.

12. Πόσο πρώιμη .... μπορεί να είναι η πρώιμη παρέμβαση;

Χρυσοδάκτυλου Φ.

13. «Οδηγός πλοήγησης»: μοντέλο κλινικής διαχείρισης γλωσσικών ή/και μαθησιακών δυσκολιών στην προσχολική και σχολική ηλικία

Μαρούσου Κ., Μαρούσος Δ.

14. Π.εξ.Σ.Ε. - Λογοθεραπευτική παρέμβαση 12 εβδομάδων. Μελέτη περίπτωσης.
Λατσάρα Δ., Μαρούσος Δ., Μαρούσου Κ.

15. Πέρα από τους τοίχους του γραφείου: ενδυναμώνοντας το περιβάλλον του «Προσώπου που Τραυλίζει (ΠΠΤ)»

Καλαϊτζίδου Κ., Κλάδου Μ., Ζαΐρη Ε., Μαρούσος Δ. , Ορφανίδου Ι., Φούρλας Γ., Χωριανοπούλου Μ.

16. Ενδυνάμωση και κινητικότητα στοματικού  μηχανισμού. Μέθοδος

Ξυγκά Α.

17. Τεστ επικοινωνιακής ανάπτυξης [ΤΕΑ]: ένα ψυχομετρικό εργαλείο για την πρώιμη εκτίμηση της επικοινωνιακής και γλωσσικής ανάπτυξης ελληνόφωνων παιδιών βρεφικής και νηπιακής ηλικίας
Καρούσου, Α. , Πετρογιάννης, Κ.

18. Επιπτώσεις των κρανιοεγκεφαλικών κακώσεων  στην νευροψυχολογική και γλωσσική λειτουργία σε παιδιά

Καραδήμου Ι., Ντόσκου- Μεσσήνη Αικ., Μεσσήνης Λ., Αφαντενού Αικ., Νασίκα Φ.
12.30-14.30 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΙΙΙ Η Εκπαίδευση Κοινωνικών και Επικοινωνιακών Δεξιοτήτων σε Παιδιά με Αυτισμό με την Μέθοδο "Video Modeling"

Συντονισμός:
Λευθέρη Κ.
14.00-15.00 Μεσημεριανό Διάλειμμα - Επίσκεψη στο Χώρο Έκθεσης και Αναρτημένων Ανακοινώσεων
15.00-16.30 ΔΙΑΛΕΞΗ ΙV
Νευροεκφυλιστικές  Διαταραχές
Συντονισμός:  Σπαντιδέας Ν.

Speech-language therapy in an ageing population: current and future perspectives
Hanneke Kalf

Συζητητής: Λίτινας Ν.
 

 

16.30-17.30 Διάλειμμα Καφέ - Επίσκεψη στο Χώρο Έκθεσης και Αναρτημένων Ανακοινώσεων
17.00-18.30 ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ ΤΡΑΠΕΖΙ IV
Οι διαταραχές επικοινωνίας και σίτισης σε ασθενείς με άνοια
Συντονισμός:  Νάσιος Γ.

Οι διαταραχές λόγου, επικοινωνίας και συμπεριφοράς στις άνοιες
Νάσιος Γ.

Νευροψυχολογική αξιολόγηση στην ήπια γνωστική διαταραχή και τη Νόσο Alzheimer
Μεσσήνης Λ.

Η αποκατάσταση των διαταραχών λόγου και επικοινωνίας στην Ήπια Γνωστική Διαταραχή και τη Νόσο Alzheimer
Νούσια Α.

Τα υποστρώματα των διαταραχών σίτισης και κατάποσης σε ασθενείς με άνοια: Μία πρακτική μη φαρμακευτική προσέγγιση
Βιρβιδάκη Ε.
 

 

18.30-20.00 ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ IV
Νευροεκφυλιστικές Διαταραχές
Συντονισμός: Καραμανλής Γ.

19. Επιδρά η ηλικία στην κατανόηση της προσωδίας;

Παναγιωτίδης Α., Παπαγεωργίου Γ., Μαρτζούκου Μ., Νάσιος Γ.

20. Επίδραση της κατάθλιψης στην νευροψυχολογική και γλωσσική λειτουργία στην Νόσο του Πάρκινσον
Ντόκου- Μεσσήνη Αικ., Μεσσήνης Λ., Νάσιος Γ.,  Παπαθανασόπουλος Π.  

21.  Κρανιοτομία εν εγρηγόρσει και λειτουργίες του λόγου

Χολή Σ., Γεωργακούλιας Ν.

22. Ο ρόλος των ισομετρικών αυχενικών ασκήσεων στην αντιμετώπιση της δυσφαγίας και της ευθυγράμμισης της σπονδυλικής στήλης σε ενήλικες ασθενείς με ημιπάρεση εγκεφαλικής αιτιολογίας. Μια προοπτική συγκριτική μελέτη

Παπαδοπούλου Σ., Θεοδώρου Σ., Εξαρχάκος Γ., Μπερής Α., Πλούμης Α.

23. Αποκατάσταση λόγου και  ομιλίας με  τη μέθοδο “Phoneme
Touch & Say” σε  ασθενείς μετά από  Aγγειακό Eγκεφαλικό Eπεισόδιο
Μπεντεβή Π., Γυφτογιάννη Μ., Γυφτογιάννη Α., Γαλάτα Α.

24. Λογοθεραπευτική παρέμβαση στη σημασιολογική άνοια: μελέτη περιστατικού
Καρπαθίου Ν., Ποταμιάνου Δ.,Λύρας Β., Σακκά Β.
18.30-21.00 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ IV

Από τον ειδήμονα θεραπευτή στον ειδήμονα πελάτη: κλινικές πρακτικές λογοθεραπείας στη βάση του ψυχοκοινωνικού μοντέλου – το παράδειγμα των διαταραχών ροής ομιλίας

Συντονισμός:
Μαρούσος Δ.
Φούρλας Γ.

ΚΥΡΙΑΚΗ 22 ΜΑΪΟΥ 2016
  ΑΙΘΟΥΣΑ Ι  ΑΙΘΟΥΣΑ ΙΙ
09.00 – 10.00 ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ ΤΡΑΠΕΖΙ V
Πρόγραμμα παρέμβασης για το παιδί με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
Διαχρονική μελέτη 11 ετών παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
Συντονισμός: Κωτσοπούλου Α.

Αρχική εικόνα παιδιών προσχολικής ηλικίας με ΔΑΦ: Συνοδά ψυχιατρικά προβλήματα
Γεωργίου Α., Παλαιοδήμου Ε., Κωτσοπούλου Α., Κουμανιώτη Ε.

Διαταραχές λόγου και ομιλίας

Γυφτογιάννη Α.,  Γυφτογιάννη Μ.,  Κωτσοπούλου Α., Τρούπου Α.

Εκτίμηση της προόδου παιδιών προσχολικής ηλικίας με ΔΑΦ μετά από θεραπευτική παρέμβαση με τη χρήση του ΕΔΑΛΦ
Κωτσοπούλου Α., Γεωργίου Α., Φλώρου Ε.  

Τελική φάση: Παιδιά με βέλτιστη έκβαση εντάσσονται σε κανονικό δημοτικό σχολείο.

Κωτσόπουλος Σ., Γεωργίου A., Γυφτογιάννη M.,  Κωτσοπούλου Α., Κουμανιώτη E., Παπαδάκη Ε., Φλώρου E
.
 

 

10.00 – 11.30 ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ ΤΡΑΠΕΖΙ VI
Νέα Λογοπεδικά εργαλεία
Συντονισμός: Σκουρογιάννη Π.

Πρωτόκολλο Λογοπεδικής Αξιολόγησης Σχολικής Ηλικίας (ΠΛΑΣΗ)

Χελάς Ε.

Serious
Games: Ένα εργαλείο για την ανάπτυξη επικοινωνιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων σε άτομα με ΔΑΦ και Ν/Υ
Κοτρέτσου Χ.

Διαγνωστικό εργαλείο σχολικής ετοιμότητας (ΔΕΣΕ): Σημασία του για την ένταξη των παιδιών στη δημοτική εκπαίδευση

Χριστοπούλου Μ.

Εργαλείο για την αξιολόγηση των γλωσσικών δεξιοτήτων παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας

Ράλλη Α.Μ., Μουζάκη Α., Αντωνίου Φ., Διαμαντή Β., Παπαϊωάννου Σ.

Η αξιολόγηση του τραυλισμού στο πλαίσιο του προγράμματος Λεξιπόντιξ

Μαρούσος Δ., Φούρλας Γ.
 

 

11.30 – 12.00 Διάλειμμα Καφέ - Επίσκεψη στο Χώρο Έκθεσης και Αναρτημένων Ανακοινώσεων
12.00 -13.00 ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ ΤΡΑΠΕΖΙ VII
Προσεγγίσεις στη κλινική πράξη
Συντονισμός: Νησιώτη M.

Αφήγηση: Εργαλείο Διαφοροδιάγνωσης και Αντιμετώπισης Προβλημάτων της Λεκτικής Επικοινωνίας

Λεβαντή Ειρ.

ΔΑΦ : Συνθέτοντας την παρέμβαση

Καρδαμίτση Ευδ.

Ακουστική νευροπάθεια
Ζιάβρα N.
 

 

13.00 – 14.00 ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ ΤΡΑΠΕΖΙ VIII
Ο ρόλος του λογοπεδικού
Συντονισμός: Μύρκος Β.

Ο εγκέφαλος, ο λόγος και ο σύγχρονος λογοθεραπευτής

Νάσιος Γ.

Η/Ο λογοπεδικός-λογοθεραπευτής/τρια σε εποχές κρίσης

Φραγκούλη Α.

Η συνεργασία λογοπεδικού / λογοθεραπευτή και εργοθεραπευτή στην  πρώιμη αντιμετώπιση των ειδικών αναπτυξιακών διαταραχών

Τσίπρα Ι.

Ένας λογοθεραπευτής σε Δημοτικό σχολείο - ένας ρόλος υπό διαμόρφωση: δάσκαλοι, παιδιά, γονείς, παρέμβαση στην τάξη, βραχείες αξιολογήσεις, ομάδες
Καλομοίρης Γ.
 

 

14.00 -15.30 ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ V
Καινοτόμες Κλινικές Προσεγγίσεις
Συντονισμός:  Χαραλάμπους Λ.

25.  Το τί και το πώς της θεραπείας τραυλισμού για παιδιά σχολικής ηλικίας

Φούρλας Γ., Μαρούσος Δ.

26. Αισθητηριακή Ολοκλήρωση και Λογοθεραπεία
Μάγκλαρη E.

27. Άτομα με διαταραχή αυτιστικού φάσματος στο εργασιακό περιβάλλον – προετοιμασία των νέων και των εργοδοτών
Αρσενοπούλου Β., Κατσούδα Α., Μεράβογλου Π.

28. Εναλλακτικά επαυξητικά μέσα επικοινωνίας: Μελέτη περίπτωσης

Βωνιάτη Λ.,  Χριστοπούλου Μ.

29. Λογοθεραπευτική παρέμβαση μέσω Dog Therapy σε παιδιά με νευροαναπτυξιακές διαταραχές

Γερμάνη Ε., Γιαννακοπούλου Ε.

30. Σύγκριση λεξικών αναπαραστάσεων μεταξύ παιδιών τυπικής ανάπτυξης και παιδιών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος υψηλής λειτουργικότητας

Ζαροκανέλλου Β., Βλασσοπούλου, Μ., Κωτσοπούλου, Α., Κολαΐτης Γ., Παπανικολάου Αικ.

31. Αποτελέσματα πρώτου έτους λειτουργίας του Κέντρου Ημέρας «Το Σπίτι του Παιδιού». Λογοθεραπευτική αξιολόγηση θυμάτων κακοποίησης/ παραμέλησης και συνακόλουθα συμπεράσματα
Κουλμανδά Ν., Αντωνίου Ξ., Βρεττοπούλου Μ., Διονυσοπούλου Κ., Φλώρου Α., Φραγκιουδάκης Χ., Νικολοπούλου Β., Παπαλεξάνδρου Ν., Μαρίνη Ε., Κανελλόπουλος Θ., Νικολαΐδης Γ.

32. Η «άκρη του παγόβουνου»:  το αίτημα για αξιολόγηση για διαταραχή λόγου ενός κοριτσιού προσχολικής ηλικίας

Λαγάκου  Ευδ., Τσίπρα Ι.
14.00-16.00 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ V

Η χρήση του Skype στη θεραπεία παιδιών με αναπτυξιακές διαταραχές: δυνατότητες και περιορισμοί


Συντονισμός:  
Σκουρογιάννη Π., Χαμάουι Μ., Δούλα Α., Ζωγράφου Φ.

Ειδική Διαγνωστική και Θεραπευτική Μονάδα “Σπύρος Δοξιάδης”
16.00 Κλείσιμο Συνεδρίου

ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

P01. Η χρήση του ICF στην επιστήμη της λογοθεραπείας 
Παπαδόπουλος Ε.1 , Ρουμελιώτη Α.2
1Λογοθεραπευτής , Πρόσβασις Λαμία, 2Λογοθεραπεύτρια , Κέντρο Λογοθεραπείας Ηράκλειο Κρήτης

P02. Π.εξ.Σ.Ε. – Έμμεση θεραπεία 12 εβδομάδων για παιδιά προσχολικής ηλικίας
Μαρούσος Δ.1, Μαρούσου Κ.2
1Λογοπεδικός, 2 Γλωσσολόγος, Κέντρο Λόγου ΕΥ ΛΕΓΕΙΝ Βόλος-Λάρισα

P03. Λογοθεραπευτική παρέμβαση σε παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές με τη μέθοδο FLOORTIME
Παντελοπούλου Ε.
Λογοθεραπεύτρια MSc, Πύλος Μεσσηνίας

P04. Μια καινοτόμος κοινοτική δομή για παιδιά και εφήβους θύματα κακοποίησης, παραμέλησης και ενδοοικογενειακής βίας. Η συμβολή της λογοθεραπείας
Κουλμανδά Ν., Αντωνίου Ξ., Βρεττοπούλου Μ., Διονυσοπούλου Κ., Φλώρου Α., Φραγκιουδάκης Χ., Νικολοπούλου Β., Παπαλεξάνδρου Ν., Μαρίνη Ε., Κανελλόπουλος Θ., Νικολαΐδης Γ.
Διεπιστημονική ομάδα Κέντρου Ημέρας «Το Σπίτι του Παιδιού»

P05. Πρόληψη γλωσσικών διαταραχών σε παιδιά προσχολικής ηλικίας: ποσοστό συμφωνίας αναγνώρισης δυσκολιών μεταξύ λογοπεδικών παιδαγωγών
Βογινδρούκας Ι., Καντάκου Φ., Χελάς Ε.Ν.
Κέντρο Παρέμβασης και Θεραπείας ΕΠΙ - ΚΟΙΝΩΝΩ

P06. Συν-θεραπεία λογοθεραπείας και εργοθεραπείας σε παιδιά με διαταραχές αυτιστικού φάσματος: μελέτη περίπτωσης
Βορίση Γ. 1, Μπαλτούμας Δ.2, Βογινδρούκας Ι.3
1Λογοπεδικός, Επιστημονικό Κέντρο Ειδικών Θεραπειών «Ταξίδι στην Ανάπτυξη» Αθήνα, 2Εργοθεραπευτής, Επιστημονικό Κέντρο Ειδικών Θεραπειών «Ταξίδι στην Ανάπτυξη» Αθήνα, 3Λογοπεδικός PhD

P07. Η επίδραση της μουσικής στη γλωσσική έκφραση παιδιών πρώτης σχολικής ηλικίας
Μπιμπασάκη Χ.1,  Καρούσου Α. 2
1Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική ηλικία, Δ.Π.Θ., Αλεξανδρούπολη, 2Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία, Δ.Π.Θ., Αλεξανδρούπολη

P08. Αναπτυξιακή γλωσσική διαταραχή και  επιτελικές λειτουργίες: μια κριτική επισκόπηση της βιβλιογραφίας
Αφαντενού Κ.1, Σταυρακάκη Σ.2, Βλασσοπούλου Μ.3, Ανδρέου Γ.4
1Λογοθεραπεύτρια, Αθήνα, 2Αναπληρώτρια Καθ. ΑΠΘ, Επίκουρη Καθ. ΕΚΠΑ, 4Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

P09. Πρωτογενή δεδομένα δυσφαγίας σε ασθενείς με νευροεκφυλιστικά νοσήματα
Σμαραγδής Κ.1, Βιρβιδάκη Ι.Ε.2
1Λογοθεραπευτής, Απόφοιτος Τμήματος Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου, 2Λογοθεραπεύτρια, Πανεπιστημιακή Υπότροφος του Τμήματος Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

P10. Η συνδυασμένη χρήση του εναλλακτικού συστήματος επικοινωνίας ΜΑΚΑΤΟΝ και της ολιστικής γλωσσικής προσέγγισης σε δυο αγόρια με ειδική γλωσσική διαταραχή
Λίτινας Ν.1, Γούλα Ε.Α.2, Χριστοφοράτος Μ.3
1Λογοθεραπευτής, Ιδιώτης, Αθήνα, 2Λογοθεραπεύτρια, Ιδιώτης, Αθήνα, 3Λογοθεραπευτής, Ιδιώτης, Αθήνα

P11. Αφασικές διαταραχές σε άτομα με κακώσεις εγκεφάλου
Χολή Σ. 1, Παπαδάτος Γ.2
1Λογοπεδικός, ΕΚΠΑ Παιδαγωγικό Τμήμα ΔΕ Αθηνών, 2Ομότιμος Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε Πανεπιστημίου Αθηνών

P12. Η αποτελεσματικότητα των υποστηρικτικών προγραμμάτων, ως μέσων βελτίωσης της μαθησιακής ικανότητας των παραπεμφθέντων νηπίων με ειδικές γλωσσικές διαταραχές: μια μελέτη περίπτωσης
Μπαλτάς Σ.
Λογοπεδικός Msc, Κέντρο Διάγνωσης, Διαφοροδιάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ),
Ν. Αιτωλοακαρνανίας

P13. Ικανός με μια αίσθηση λιγότερη, η κώφωση δεν είναι εμπόδιο…
Τσίγκη Ε.1, Κασπαρή Ρ.2 Δροσοπούλου Μ.3
1Λογοπαθολόγος – Λογοθεραπεύτρια/ Λευκωσία, 2Φοιτήτρια Λογοθεραπείας Ευρωπαϊκού
Πανεπιστημίου Κύπρου, 3Φοιτήτρια Λογοθεραπείας Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου

P14. Η ανάλυση της αξιολόγησης των γλωσσικών ή μαθησιακών δυσκολιών και η χρησιμότητά της για την κατάρτιση του θεραπευτικού προγράμματος
Παπαρίζος Α. Κ.
Λογοθεραπευτής

P15. Αξιολόγηση αφηγηματικών ικανοτήτων παιδιών σχολικής ηλικίας: διερεύνηση της εγκυρότητας της δοκιμασίας ‘Πού είσαι, βατραχάκι’ στην ελληνική
Σιάρκου, Κ.1Βλασσοπούλου, Μ. 2, Σταυρακάκη, Σ. 3
1 Λογοπεδικός-Ψυχολόγος, AΠΘ, 2 Επίκουρη Καθηγήτρια Λόγου και Επικοινωνίας, Ιατρική Σχολή, Πανεπιστημίου Αθηνών, 3Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Γλωσσολογίας/ Νευρογλωσσολογίας, ΑΠΘ

P16. Εκμάθηση πραγματολογικών δεξιοτήτων σε κορίτσι 12 ετών στο φάσμα του αυτισμού μέσω της μεθόδου Βίντεο Αυτομοντελοποίηση
Ζαμάγια Μ.
Λογοθεραπεύτρια, ΤΕΙ Πάτρας

P17. Τί είναι συνθεραπεία? Ουσιαστική και ουσιώδης εφαρμογή της
Καψάλης Α.1 , Παπασταύρου Α.2
1Λογοθεραπευτής, 2Εργοθεραπεύτρια, Κέντρο Ειδικής Αγωγής ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

P18. Δείκτες μέτρησης γλωσσικής ανάπτυξης στην προσχολική ηλικία
Κορρέ Σ.1, Πετράκη Α.2, Γερονίκου Ε.3
1 Λογοθεραπεύτρια, ΑΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ, 2 Λογοθεραπεύτρια, ΑΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ, 3 Λογοθεραπεύτρια, ΑΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ

P19. Εφαρμογή της εφαρμογής JabTalk ως μέσο εναλλακτικής επικοινωνίας σε κλινήρη ενήλικα με διάχυτη κρανιοεγκεφαλική κάκωση
Βασιλοπούλου Μ.
Λογοθεραπεύτρια, Κέντρο Ειδικών Θεραπειών «Παιδί, Λόγος & Έργο», Ελευσίνα

P20. Γνωστική εκτίμηση της Δοκιμασίας του Μόντρεαλ (MOCA) σε συμμετέχοντες με τη Νόσο του Αλτσχάιμερ σε Ελληνικό Πληθυσμό
Στεφανάκη Ε. 1, Κωνσταντόπουλος Κ. 2
1 Λογοπεδικός, 2Λογοπεδικός, Τμήμα Λογοθεραπείας Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου

P21.  COST Action IS1406 «ενισχύοντας τις γλωσσικές δεξιότητες των παιδιών σε όλη την Ευρώπη και όχι μόνο- μια συνεργασία με επίκεντρο τις παρεμβάσεις σε παιδιά με δυσκολίες μάθησης της μητρικής τους γλώσσας

P22. Διερεύνηση της αποτελεσματικότητας μεθόδων βασιζόμενων σε ερεθίσματα αφής/νοήματα, κατά τη θεραπεία της αναπτυξιακής λεκτικής δυσπραξίας
Νικητοπούλου Χ.1, Κοκμοτός Π.2
1Λογοθεραπεύτρια MSc, 2Λογοθεραπευτής MSc, Εταιρεία Ειδικής Αγωγής Προσέγγιση

P23.Τραυλισμός και ειδικές αναπτυξιακές διαταραχές λόγου και ομιλίας σε παιδιά ηλικίας 4-6 ετών
Πετράκη, Ε.,  Λαζαράτου, Ε.,  Αναγνωστόπουλος, Δ.,  Βλασσοπούλου Μ.
Κέντρο Κοινοτικής Ψυχικής Υγείας Βύρωνα-Καισαριανής, Α’ Ψυχιατρική Κλινική Πανεπιστημίου Αθηνών
 
P24. Μέθοδος RADAR: μπορώ να δω πώς  διαβάζεις,  χωρίς να ακούω πώς διαβάζεις  
Ασλανίδης Ι.1, Καλουτσάκης Γ.2, Σμυρνάκης Ι.3, Ανδρεαδάκης Β.4, Καλαιτζάκης Μ.2, Σελίμης Β.1, Δημητρακόπουλος Π.5,  Μπαχούρου Θ. 5
1Εμμετρωπία A.E., Οφθαλμολογικό και Διαθλαστικό Κέντρο Κρήτης,  2Medotics, Ανάπτυξη Καινοτόμων Τεχνολογικών Εφαρμογών Ιατρικής Ρομποτικής, 3Τ.Ε.Ι. Ηρακλείου, Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών, 4Optotech Ε.Π.Ε., Υπηρεσίες Έρευνας & Πειραματικής Ανάπτυξης, 5Ιδιωτικό Οφθαλμιατρείο

P25.Η κατάκτηση των αυτοπαθών, αλληλοπαθών, αναιτιατικών και αποθετικών ρημάτων σε ελληνόφωνα παιδιά με ΕΓΔ
Ιωάννου Σ.1, Βαρλοκώστα Σ.1, Ζομπόλου Κ.2, Αλεξιάδου Ά.2, Βλασσοπούλου Μ.1
1Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, 2 Humboldt Universität zu Berlin & ZAS Berlin